Czym jest Google Ads i jak może Ci pomóc w zdobywaniu klientów? 7 rodzajów kampanii.

Co to Google Ads?

Google Ads jest systemem reklamowym od Google. Dzięki temu narzędziu możesz wyświetlać reklamy w wyszukiwarce Google, a także w sieci reklamowej, która obejmuje ponad 3 mln. stron w internecie, swoim potencjalnym klientom.  Platforma oferuje możliwość wyświetlenia się potencjalnym klientom w momencie, w którym szukają oni usług/produktów Twojej firmy, poprzez dobranie odpowiednich słów kluczowych lub poprzez wybranie zainteresowań i określenie grupy docelowej pozwala wyświetlać reklamy obrazowe potencjalnym klientom co przekłada się na konkretne mierzalne wyniki. Google Ads jest niezbędnym kanałem w działaniach marketingu internetowego Twojej firmy.

Jakie działania marketingowe można prowadzić w Google Ads?

W Google Ads wyróżniamy: 

  • Kampanie w wyszukiwarce
  • Kampanie produktowe
  • Kampanie w sieci reklamowej
  • Kampanie lokalne
  • Kampanie w discover
  • Kampanie wideo
  • Kampanie promujące aplikacje

Kampanie w wyszukiwarce Google.

Reklamy wyświetlane w ramach tej kampanii mają format tekstowy i pojawiają się na pierwszych czterech wynikach wyszukiwania. Aby ustawić ich wyświetlanie dobieramy słowa kluczowe, po których potencjalni klienci szukają usług/produktów Twojej firmy. Mogą to być nazwy produktów lub problemy, które rozwiązują. Jesteśmy w stanie dopasować komunikaty reklamowe bezpośrednio do danego wyszukiwania, co przekłada się na wysoka skuteczność.

Kampanie Produktowe (PLA). 

Reklamy produktowe są niezwykle skuteczne dla sklepów internetowych, ponieważ w reklamie możemy wyświetlić zdjęcie produktu, cenę, opinie wraz z opisem. Ten rodzaj kampanii jest bezpośrednim wsparciem sprzedaży w Twoim sklepie internetowym oraz główną kampanią w przypadku tego typu biznesów.

Kampanie w sieci reklamowej i discover.

Reklamy w tym rodzaju działań charakteryzują się w pełni obrazową lub obrazowo-tekstową formą. Trafiamy tutaj do użytkowników po ich zainteresowaniach lub po stronach na których byli, czy wyszukiwaniach które poczynili w wyszukiwarce. Reklamy display wyświetlają się użytkownikom na stronach takich jak interia, onet oraz innych stronach w sieci. Stron w sieci reklamowej Google jest ponad 3 mln. dlatego możliwości wyświetlania reklamy są ogromne i Twoja firma może na tym zdecydowanie skorzystać.

Kampanie Lokalne.

Rodzaj reklamy skierowany do firm mających wiele fizycznych lokalizacji oraz firm działających stricte lokalnie. Dlatego Google wyszło z inicjatywą nowego rodzaju reklamy, który pokazuje Twoją firmę m.in w miejscu dla wizytówek Google, mapach, dzięki temu Twoja firma może się pokazać klientom dokładnie w momencie kiedy potrzebują Twoich usług lub produktów.

Kampanie Wideo.

Reklamy wykorzystujące format wideo na YouTubie oraz sieci reklamowej. Dzięki reklamom wideo zwiększysz świadomość swojej marki, pokażesz produkty, zbijesz obiekcje, a także zbudujesz grupę docelową do której będziemy mogli skierować bardziej konkretne reklamy,  zależnie od tego jaką interakcję podjęli z reklamą wideo.

Kampanie Promujące Aplikacje.

Kampanie skierowane do posiadaczy aplikacji. Reklamy dzięki, którym rozpromujesz swoją apkę wśród jej potencjalnych użytkowników.

Dla kogo jest Google Ads?

Google Ads jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla firm usługowych, jak i e-commerców. 

Jeśli jesteś szefem firmy lub dyrektorem marketingu, specjalistą e-commerce rekomendujemy, abyś rozważył obecność firmy w Google Adsach, korzyści jakie płyną z wykorzystania tego kanału reklamowego wypisaliśmy dla Ciebie poniżej.

Jakie płyną korzyści z reklamy Google Ads?

1. Twoje reklamy są wyświetlane osobom, które szukają Twoich usług/produktów w wyszukiwarce lub były nimi zainteresowane. Nie oszukujmy się, Google śledzi całą naszą aktywność w internecie, dzięki temu wie, kto się czym interesuje. Nie jest to dla nas wygodne ani komfortowe, wiemy, ale dzięki temu Twoja firma może trafić do potencjalnych klientów, którzy już wykazali zainteresowanie. 
2. Najważniejszą korzyścią jest pełna mierzalność. Dzięki temu jesteśmy w stanie razem z Tobą jako klientem podejmować decyzje oparte na danych i zasugerować trafne zmiany lub modyfikacje. Za pomocą Google Ads i uzupełniających je programów możemy zmierzyć: wyświetlenia, kliknięcia, trafność reklam, konwersje (działania, które użytkownicy wykonują, a są one wartościowe dla biznesu). 
3. Dostosowanie celów do konkretnych potrzeb Twojego biznesu. Chcesz, aby potencjalni klienci kupowali produkty, wysyłali formularze lub przeglądali artykuły na blogu i zapisywali się do newslettera? Nie ma problemu! Google Ads, dzięki instalacji, specjalnych tagów, które śledzą Twoich potencjalnych klientów. System na tej podstawie będzie w stanie podejmować lepsze decyzje, co do wyświetlania Twoich reklam.

Podsumowując

Reklamy oferowane przez Google będą świetnym narzędziem marketingu internetowego, dzięki którym rozwiniesz potencjał swojej firmy docierając do nowych klientów.