Yappco

Kompleksowa identyfikacja wizualna oraz sklep internetowy yappco.bio

O Kliencie

Marka kosmetyków Yappco powstała dzięki połączeniu niesamowitych właściwości tych owoców oraz możliwości wykorzystania ich w codziennym stosowaniu nie tylko w postaci spożywczej, ale również do stosowania na skórę czy włosy. Jak wiele innych biznesów, również w tym przypadku od samego początku wyobrażenia co do ekspansji w rynku internetowym były bardzo szerokie.

1

Wyzwania

Poniżej znajdzie się opis największych potencjalnych problemów, które w naszej firmie określamy wyzwaniami. Liczymy na ambitne zapytania i ciągłe podnoszenie poprzeczki.

2

Cele

Po wielu latach współpracy oraz budowania zgranego zespołu przekonaliśmy się, że musimy mieć wspólny focus. Przed rozpoczęciem każdej realizacji ustalamy jakie dokładnie cele chcemy osiągnąć.

3

Efekty

Czym byłaby ciężka praca bez zatrzymania się na chwilę i popatrzenia na wypracowane i niepowtarzalne rozwiązania? ;) Poniżej pokażemy kilka z projektów, którymi możemy się pochawalić.

Największe wyzwania

Przygoda z klientem rozpoczęła się od potrzeby stworzenia nazwy marki kosmetyków. Od samego początku oczekiwania były bardzo wysokie. W strategii biznesowej przed rozpoczęciem pojawiły się największe i najpopularniejsze firmy dystrybujące kosmetyki jak Rossmann czy Hebe.

Deadline'y

Klasyczne wyzwanie, z którym mierzą się wszyscy nasi Przyjaciele z branży. Targi w Emiratach, dokumentacja do projektu o ogromne pieniądze oraz możliwość nawiązania szerokiej współpracy z potencjalnymi dystrybutorami. Projektowanie kreatywne oraz tworzenie identyfikacji wizualnej to proces, który rządzi się swoimi prawami i wymaga odpowiedniego nakładu czasu.... a tu jeszcze będzie trzeba czekać na wydruki.. ;)

Poważne plany

Kiedy opadły emocje po burzy mózgów przyszedł czas na stworzenie konkretnego planu. Koordynacja pracy kilku zespołów to duże wyzwanie, tym bardziej, że do efektu końcowego zaangażować musieliśmy firmy zewnętrzne.

Pierwszym i podstawowym krokiem było stworzenie logotypu oraz key visual, którym będą mogły kierować się już kolejne zespoły dbając przy tym szczególnie o spójność komunikacji już od samego początku. Zarówno po stronie klienta, jak i do dokumentacji czy aktywności w social mediach.

Drugi krok to ustalenie rodzajów produktów, które zostaną stworzone w pierwszym etapie, ponieważ docelowe zestawienie zakładało kilkadziesiąt produktów w różnych opakowaniach i pojemnościach. Suma wariantów projektów docelowych etykiet oraz kartoników przekraczała kilkaset sztuk. Zdecydowaliśmy się wybrać najważniejsze serie na początek. Dzięki temu mogliśmy zyskaliśmy trochę więcej czasu na dopracowanie ich, wprowadzenie odpowiednich modyfikacji oraz stworzenie unikalnej identyfikacji, której celem było uplasowanie produktu w segmencie premium.

 

Cele, które sobie postawiliśmy

Branding

Stworzenie unikalnego logo, które będzie swoimi elementami oddawało charakter marki opartej na jabłku.

Packaging

Zaprojektowanie kilkudziesięciu projektów opakowań oraz etykiet. Wyłonienie spośród wielu propozycji najlepszego rozwiązania umożliwiającego szybką, optyczną identyfikację produktów na półce.

Responsive web design

Zaprojektowanie dedykowanej szaty graficznej, tworzonej w procesie lo-fi / hi-fi wireframe design. Prezentacja widoków w wielu rozdzielczościach oraz wersji tablet i mobile.

Support

Nawiązanie stałej współpracy dotyczącej rozwoju oraz obsługi sklepu internetowego. Wdrażanie nowych rozwiązań oraz odpowiedź na potrzeb dynamicznie zmieniającego się rynku e-commerce.

Projekt, który stworzyliśmy

Przykładowe podstrony

Responsywność stron

Projekt sklepu internetowego został przygotowany do obsługi przede wszystkim na urządzeniach mobilnych. Analiza konkurencji oraz weryfikacja rodzaju urządzenia z jakiego mogą korzystać potencjalni kupujący była w tym, jak wielu innych przypadkach zerojedynkowa - mobile musi być dopracowany do perfekcji.

Zastosowane elementy na stronie

Efekty

  • Naming

    Research konkurencji wykonaliśmy z pomocą takich narzędzi jak m. in. Brand24 oraz Answer the public.

  • Branding

    Projektowanie logo oraz key visual wykonaliśmy w Adobe XD.

  • Packaging

    Do stworzenia projektów opakowań i etykiet wykorzystaliśmy pełne środowisko Adobe XD/PS/AI.

  • Webdevelopment

    Sklep został zaprogramowany w PHP. Technologia WP/Woocommerce oraz czysty kod Front-end.

  • Brand

    Zaprojektowanie logo z kluczem wizualnym pozwoliło na realizację kolejnych projektów.

  • Opakowania

    Stworzyliśmy opakowania dla 36 produktów w różnych wariantach pojemności.

  • Etykiety

    Stworzyliśmy etykiety dla 36 produktów w różnych wariantach pojemności.

    Łącznie jest to kilkaset projektów docelowych.

  • Sklep

    Wybór technologii padł na Woocommerce, ze względu na duże obycie Klienta z tym systemem. Zaprogramowaliśmy przygotowane makiety graficzne, aby były responsywne dla różnych rodzajów urządzeń.

Szukasz partnera
do projektu?